Moravcová a Bača si vychovávajú nasledovníkov.

Úspešní slovenskí športovci Martina Moravcová a Juraj Bača sa začínajú obávať o svoju kariéru. Na Slovensku totiž dorastajú nové talenty vo vodných športoch. Paradoxom ale je, že konkrétne títo dvaja športovci si konkurenciu vychovávajú sami a dobrovoľne. To všetko prostredníctvom Športovej rodiny pre všetkých pod vedením Juraja Baču a Letného plaveckého kempu Martiny Moravcovej. Obidva projekty sú nosnými piliermi pomoci Nadácie Poštovej banky, ktorá sa dlhodobo sústreďuje najmä na podporu detí, ktoré sa venujú vodným športom.

SITA, yv | 17.01.2011 18:01:01

Okrem tejto podpory sa Nadácia Poštovej banky venovala aj iným aktivitám, na ktoré v roku 2010 prispela celkovou sumou takmer 260 000 €. „Teší nás, že sme takýmto spôsobom mohli v roku 2010 prispieť a tak aspoň trochu zlepšiť ťažké osudy okolo nás. Veríme, že aj nový rok nám prinesie veľa možností na pomáhanie“, hovorí Helena Hupková, prvá správkyňa Nadácie Poštovej banky. “Dôležité je predovšetkým to, že sa nejedná o jednorazové projekty. Naše programy, ktoré podporujú športujúce deti sú dlhodobé a deti nemusia mať strach, že sa začnú niečomu venovať a po roku sa finančná pomoc skončí”, dodáva Mario Hoffmann, člen správnej rady Nadácie.

OZ ŠPORTOVÁ RODINA KANOISTU JURAJA BAČU SA NEUSTÁLE ROZŠIRUJE

Na Slovensku je veľa nadaných detí, ale nie všetkým osud doprial ich nadanie naplno rozvíjať. Nadácia Poštovej banky sa aj preto tento rok rozhodla pokračovať v tradícii a naďalej podporovať takéto deti. Systematicky tretí rok financuje rozširujúcu sa skupinu detí, ktoré sa chcú venovať kanoistike. Kým v roku 2009 to bolo zhruba 30 detí z detských domovo a sociálne slabších rodín v dvoch slovenských mestách – Trenčíne a Komárne v tomto roku rozšírila počet detí až na 50. Podmienky pre tréningy vytvorila prostredníctvom OZ Športová rodina ďalšej veľkej skupine detí v Piešťanoch. Pod vedením Juraja Baču a skúsených trénerov si tieto deti zdokonaľujú svoj talent v rýchlostnej kanoistike . "Je to skvelé, keď vidíte tie úsmevy na ich tvárach, ako sa vedia snažiť, pracovať na sebe a zároveň ich tento šport teší”, hovorí Juraj Bača. Nadácia zabezpečila na športovanie kompletné podmienky, stravovanie, ale aj rôzne doplnkové výlety a sústredenie a pomohla sumou 133 791 €.

MARTINA MORAVCOVÁ ÚSPEŠNE ODŠTARTOVALA LETNÝ KEMP

Ďalším, veľmi úspešným projektom, bol Letný plavecký kemp Martiny Moravcovej, ktorého prvý ročník sa konal v auguste 2010 na piešťanskej Sĺňave. „Mladé talenty dostali plavecký kemp ako odmenu za najlepšie výsledky a výkony“, vysvetľuje princíp výberu detí Martina Moravcová. Samotnú Martinu, ktorá je členkou Nadácie Poštovej banky od jej založenia prekvapil veľký záujem. Do kempu sa prihlásila vyše stovka detí. Zdarma ho od Nadácie Poštovej banky získalo 42 detí. Ďalších 50 detí sa na plaveckom kempe zúčastnili ako samoplatcovia, nechýbali ani deti zo zahraničia. Nadácia podporila tento projekt sumou 29 196 €.

V prehľade uvádzame ďalšie projekty Nadácie Poštovej banky za rok 2010:

Plavecký klub SPK Bratislava

Nadácia sumou 29 515 € podporila prípravu mladých plavcov na rôzne súťaže, či dokonca Majstrovstvá SR.

Slovenské národné múzeum - Detské Múzeum

Záujem Nadácie neobišiel ani vzdelávanie. Suma 15 000 € bola odovzdaná na vzdelávaco - poznávacieho projektu - Detské múzeum.

Podpora Nadácie TV JOJ

Potešiť deti s onkologickým ochorením sa Nadácii podarilo spolu s Nadáciou TV JOJ na ozdravnom pobyte na Donovaloch. Venovaná suma: 3 319 €.

Interaktívna tabuľa pre deti

Priniesť moderné technológie deťom zo sociálne slabých rodín, ktoré navštevujú školu v Lakšárskej Novej Vsi a pomôcť im tráviť ich voľný čas efektívne umožnil Mario Hoffmann, ktorý ako súkromná osoba prostredníctvom Nadácie prispel sumou 4 914 € na zakúpenie interaktívnej tabule. Na ďalšie vzdelávacie aktivity Nadácia prispela sumu 1000 €.

Adeli centrum

Adeli centrum sa špecializuje na rehabilitáciu neurologických porúch. Keďže ide o finančne náročnú terapiu, Nadácia sa rozhodla podať pomocnú ruku a na tento projekt prispela deťom trpiacim takýmito poruchami 16 866 €. V niektorých prípadoch sa po terapii objavili aj prvé vytúžené kroky...

Nadácia kvapky Nádaje

Nadácia tento rok taktiež venovala 14 999 € na výstavbu Kliniky transplantácie kostnej drene v Detskej fakultnej nemocnici s poliklinikou v Bratislave. Šek odovzdala Helena Hupková, prvá správkyňa nadácie Poštovej banky počas slávnostného galavečera.

Ostatná sociálna a zdravotná pomoc

Špeciálny záujem mala Nadácia v podpore zdravotne postihnutých. Sumou 11 225 € podporila viaceré súkromné osoby na ich uzdravovacích pobytoch, rehabilitáciách, špeciálnych cvičeniach, či celkovo na zlepšenie ich životnej situácie.

O Nadácii Poštovej banky

Nadáciu Poštovej banky založili spoločnosti ISTROKAPITÁL, Poštová banka a Prvá Penzijná v roku 2007 s cieľom podporovať deti a mladých ľudí z detských domovov a sociálne slabších rodín.

Nadácia už niekoľko rokov podporuje detí, ktoré sa venujú nášmu najúspešnejšiemu vodnému športu, ďalej projekty z oblasti zdravotníctva, sociálnej pomoci a vzdelávania.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk



Diskusia k článku:

Anonym

Zajtra už bude neskoro ty pako .. Treba novú krv.

Anonym

mozes zacat hned zajtra

Anonym

Pekný počin od sponzorov i samotných aktérov. Je vidno, že pre zdravý rozvoj sa dá robiť nekonečne veľa. Mohli by sa podobne inšpirovať nielen bývalí pretekári, ale najmä ešte aktívni športovci. Stačí sa pravidelnejšie a nie len formálne zúčastňovať slovenských podujatí. Rovnako by pomohlo, keby sa vytvorili tréningové skupiny, v ktorých by popri našich najlepších mali možnosť trénovať rovnako nádejní juniori i "druhý" sled dospelích. A nemusí to byť len na Floride alebo San Diegu. Kedy začneme?

Späť na zoznam aktualít
Slovenské elektrárne
DAK Kiaba Nováky
MSM GROUP
KINET - internet a televízia
Slovenský pohár 2018
1. KOM
100,0%
1 145,00
2. NOV
76,3%
874,00
3. PIE
73,9%
846,50
4. ŠAM
69,0%
790,50
5. TAT
51,0%
583,50
Tip od vás...
Ak ste narazili na zaujímavý článok alebo informácie, dajte nám o nich vedieť, radi ich spracujeme a následne uverejníme.
Mediálny partner
Slovenská tlačová agentúra