Kritériá SOV pre účasť v Pekingu splnilo 38 športovcov.

Diaľkarka Jana Velďáková (Akademik TU Košice) ako deviaty slovenský atlét splnila A-limit na olympijské hry v Pekingu. Na 37. ročníku medzinárodného mítingu v Košiciach, ktorý bol prvým podujatím desaťdielneho seriálu Grand Prix Slovensko 2008, dosiahla v druhej sérií výkon 672 cm (vietor +1,8 m/s) a na centimeter presne splnila požadovaný nominačný výkon Slovenského olympijského výboru (SOV). Zverenkyňa trénera Radoslava Dubovského sa stala celkovo 38. slovenským športovcom, ktorý si vybojoval letenku na pekinskú olympiádu.

SITA, bg, zs | 05.05.2008 17:30:45

Nominačné kritériá SOV splnilo zatiaľ deväť atlétov, po sedem športovcov v rýchlostnej kanoistike a športovej streľbe, päť vo vodnom slalome, tri miesta bude mať SR v cestnej cyklistike, limity splnili aj dve plavkyne, miestenku získali dvaja vzpierači a v kvalifikácii si miesta vybojovali aj jeden jachtár, džudista a zápasník vo voľnom štýle.

Definitívnu nomináciu na OH 2008 bude schvaľovať výkonný výbor SOV na svojom zasadnutí 17. júla, nomináciu celej výpravy bude potom ešte potvrdzovať valné zhromaždenie SOV 19. júla. Do 23. júla musí SOV odoslať na MOV a organizačnému výboru pekinských hier (BOCOG) definitívne menovité prihlášky členov výpravy.

Prehľad olympijských miesteniek, ktoré si doteraz vybojovali slovenskí športovci:

Atletika (9): Dmitrij Vaľukevič (trojskok), Libor Charfreitag (kladivo), Matej Tóth (chôdza na 20 km), Peter Korčok, Miloš Bátovský, Kazimír Verkin (všetci chôdza na 50 km), Martina Hrašnová (kladivo), Zuzana Malíková (chôdza na 20 km), Jana Velďáková (diaľka). Limit má splnený na 50 km aj Anton Kučmín, ale v disciplíne môžu štartovať maximálne traja z jednej krajiny.

Cyklistika (3): počet miest je definitívny, mená ešte nie sú známe (traja budú štartovať v pretekoch s hromadným štartom a jeden z nich aj v časovke).

Džudo (1): Zoltán Pálkovács (do 100 kg).

Jachting (1): Patrik Pollák (RS:X).

Plávanie (2): Martina Moravcová, Denisa Smolenová.

Rýchlostná kanoistika (7): Marián Ostrčil (C1), Ivana Kmeťová, Martina Kohlová (obe K2), Richard Riszdorfer, Michal Riszdorfer, Erik Vlček, Juraj Tarr (všetci K4).

Streľba (7): Jozef Gönci, Daniela Pešková (puškové dsiciplíny), Pavol Kopp (pištoľové disciplíny), Mário Filipovič, Erik Varga, Zuzana Štefečeková, Danka Barteková (všetci brokové disciplíny).

Vodný slalom (5): Michal Martikán (C1), Peter a Pavol Hochschornerovci (C2), istý jeden športovec v K1 mužov a v K1 žien (o menách sa rozhodne v internej kvalifikácii).

Vzpieranie (2): Istotu by mal mať Martin Tešovič (do 105 kg), o druhom pretekárovi rozhodne VV SZV (najväčšie šance má Ondrej Kutlík/do 85 kg).

Zápasenie (1): David Musuľbes (voľný štýl do 120 kg).



Diskusia k článku:

Anonym

No na rozvoj tohto odvetvia vážne nie je nevyhnutnisťou mať kanál podobný Szegedu alebo Račiciam, rozhodne treba trénovať - s tým súhlasím. Ale čo by napríklad stálo vybudovať kanál na žitnom ostrove s tým že je potrebné získať štátnu pôdu v štrkovom území, vyťažiť a predať štrk, zo zisku vyfinancovať nevyhnutné zariadenia kanálu a postupne pridávať ďalšie funkcie i rekreačného charakteru. Je to možno utópia, ale uvažoval aj o takomto niečom niekto zo zväzu? Skúste takúto formu prerokovať i s prípadným súkromným investorom.

Mica

Zemník sa nachádza v zátopovej oblasti,to je hlavný argument proti, daľej je v oblasti, kde sú nevysporiadané pozemky a v lokalite bez akýchkoľvek inžinierskych sietí. Neviem, či treba viac argumentov. Pokiaľ ale niekto už vypracoval nejakú štúdiu o čom (v peniazoch) by to celé bolo, mohol by ju prezentovať.

Ja osobne si myslím, že je dostatok rôznych bagrovísk, ktoré by sa dali použiť ako základ pre kanál, hlavne aby lokalita bola majetkom štátu alebo blízkej obce.

P.S. som však rád, že sa na túto tému rozprúdila debata, počul som dokonca šumy, že veslári zo Šintavy tiež robia nejaké kroky (nezaručená informácia).

Anonym

vies o nejakom inom mieste, kde je vodna plocha, ktora je vhodnejsia ako zemnik ? Pretoze si nenapisal vlastne nic konkretne. Neustale utocite na funkcionarov zvazu, ano urcite su tam moznosti, ale to, ze sa vacsine nechce ani poriadne trenovat nikto nevidi.

Anonym

hej, vybudovanie kanálu pre vodné športy môže napomôcť rozvoju rýchlostnej kanoistiky. Príklad zo súčastnosti /napr. Nováky, Šamorín/ poukazuje a odkrýva rezervy, ktoré nám kanál nenahradí. Jeho výstavba môže zvýšiť atraktívnosť, zároveň som presvedčený, že sa mylne upierame na Zemník ako jediný variant umiestneia takéhoto druhu zariadenia. Nemá vôbec ideálne parametre /okrem rozmerov/. Je vhodnejšie uvažovať i iných realizovateľných projektoch. Najprv však si musíme upratať sami u seba, veď komu by potom slúžil?

Anonym

To ze u nas je mensia clenska zakladna ako v susednych statoch vyplyva z historickeho vyvoja podla mna na Slovensku su dobre prirodne podmienky na rozvoj kanoistiky okolo 70-80% okresov SVK teda nie tie hornate maju dostatocne velku vodnu plochu(nie je to zdroj pitnej vody alebo ribnik) vhodnu na Kanoistiku(sport) okrem teda tych najvacsich kde su horsie podmienky vzhladom na vietor cize vhodne pre ine vodne olympijske sporty(jachting a windsurfing) otazka je ako uz vysie nacrtnuta ci dobudovanie kanalu by zlepsilo kavlitu kanoistiky zvacsila by sa clenska zakladna... samozrejme ze dobudovanie by bolo dost nakladne kedze oblast zemnika nema hradzu a je zaplavova oblast a ci je tam vobec niekto ochotny investovat ked by to tam zaplavovalo....len na porovnanie CR ma vacsiu clensku zakladnu a ma regulernu trat a medzinarodne uspechy nie su(v sucasnosti) tak je chyba asi niekde inde takze nieje potreba vela ale kvalita co momentalne na SVK zopar jednotlivcov splna taky Samorin ma ake podmienky a K2 ide na ME

Turbo

Áno máte všetci pravdu ak sa chce, dá sa športovať (schválne nepíšem trénovať) aj na draždiaku, ale skúste tam jazdiť minútu na minútu v lete madzi kúpajúcimi sa ľuďmi, vodnými byciklami, rybármi a inou "háveďou" a ešte sa zaoberať tým či vám úsek vyjde pred zatáčkou. Alebo skúste tam na jeseň alebo jar najazdiť 20Km! Slovensko a hlavne Bratislava jednoznačne potrebuje regulérnu trať, kde sa dá nielen trénovať, ale dokonca dobre trénovať a hlavne pretekať. Z tohto hľadiska je zemník fantastický. A je tu ešte jedno hľadisko ktoré si treba uvedomiť - blízkosť najväčšieho slovenského sídliska "Pétržky" - tým pádom obrovského množstva nudiacej sa mládeže - potenciálu pre rozvoj kanoistiky.

BMX-kar

"zvoliť si schopných a obetavých" .... mno schopných by sme ešte našli zopár, ale aj obetavých? To nie je len tak, že zvolíš si niekoho, keď takí nie sú všade k dispozícií... Väčšina ľudí to robí zadarmo na úkor svojho voľného času. A niekde zase je taký dobrý tím ľudí, že ten keby sa vymenil, tak klub padne na hubu... Mno ale tam kde to nefachčí vôbec, treba nejakú zmenu, to máš pravdu...

Anonym

Začať treba od seba a v kluboch, zvoliť si schopných a obetavých, ísť podobne ako napr. v Interi - kde sa nebáli vymeniť neschopného predsedu a otvorene pomenovali a riešili svoj nemilý stav. Toto je cesta a môže smerovať k zlepšeniu momentálnej krízy v základni. Nie je to len nedostatok financií, ale najmä v ich prehľadnom a správnom využívaní.

BMX-kar

Tak čo navrhujete? Keď chceme aby kanoistika na tom bola lepšie, kde začneme? Čo navrhujete?

KABO

dobra debata.donedavna fungovala kanoistika len v zapadoslovenskom kraji a jeden klub v stredoslov.kraji(novaky)a to bolo vsetko.pribudol zvolen a to je vsetko.co sa tika vody, tej je dost aj na vychode a predsa tam nieje ziadny klub,co je len na skodu.ale ten problem nieje len v mladezi,ci vo funkcionaroch ale asi aj v osvete,propagacii ,ale hlavne asi vo financiach.zalozit novy klub je otazka financii,sponzorov niet a s tym maju problem aj uz existujuce kluby,vid hlohovec,sturovo,ale aj dalsie.to je debata na dlhsiu dobu,ale som rad,ze to niekoho aj zujima.

macino

Jedno je isté, ak niekto chce športovať tak mu stačí aj malá voda, samozrejme nehovorím o mláke. Menej je viac ako nič. Treba len chcieť trénovať a samozrejme mať v tom úplnú podporu trénera a horné osadenstvo. Podľa mňa to je najdôležitejšie. Neodpísať pretekára hneď na začiatku a starať sa len o špičku. Verte aj také existuje. Nie všetci sme sa narodili len aby sme v kuse víťazili. To čo sa vyššie deje asi mi pretekári ťažko ovplyvníme, musíme len dúfať, že raz niekoho osvieti. Otázkou zostáva KEDY ???????????????

A ak môžme propagujme tento pekný šport, robme jej reklamu kde sa len dá :-) Veľa úspechov

Anonym

Čiže keď to správne chápem, tak mládež čo nemá ani páru o problematike rýchlostnej kanoistiky, poriadne ani nemá šancu vidieť v akcii našu špičku /nie politickú/, má suplovať tých, ktorí sú za rozvoj tejto športovej disciplíny zodpovední a i platení. Je mi smutno, keď vidím,že aj takýto názor môže niekto vysloviť. Holt, za všetko ste moje milé deti zodpovedné samy. Česť Vašej statočnej práci súdruhovia.

Supo

To som hovoril, len o BA. Neviem presne ako je to v inych mestach, ale v BA je to ubohe (aj ked ja som zvyknuty :-) ). Co tu mame? Zatoku v Karlovke, Dunaj a Drazdiak. Strasny vyber, sama kvalita.

Supo

Supo

Hovorite, ze nie je problem s vodnymi plochami? A kde chces/te aby zacinali tie deti alebo mladez? Na jazere tipu Drazdiak alebo rieke ako je Dunaj? Ja som a stale trenujem na oboch a musim Vam/Ti povedat, ze to nie je ziadna vyhra, ale len mensie zlo. Aby si nemohol ist ani jednu 500vku rovno, lebo sa musis vyhybat plavcom alebo na Dunaji? Tam sa niekedy citim ako zjazdar a nie ako "strekar". Urcite ani rodicia by nechceli davat svoje ratolesti do takychto podmienok, hovorim o takych ktori s tymto sportom nemaju este skusenosti. Takze stale je to len o treneroch a funkcionaroch?

Supo

BMX-kar

Ohladom toho poctu mas pravdu v minulosti sa aj do Sale chodilo na preteky a bolo viacej pretekarov. Ale aj mladez by sa mohla posnazit propagovat kanoistiku... Neviem ci vsetko je len vo funkcionaroch...

Anonym

Polemika o počte "kalúž" tu nemá miesto, pretože ich počet u nás sa výrazne nezmenil, no počet aktívnych pretekárov áno. Stačí zalistovať v pamäti a porovnať so súčasnosťou, kluby ako napr. Šaľa, Štúrovo, Slávia UK, Tatran a nielen tieto nemajú prakticky žiadne zastúpenie v mládežníckych kategóriach. Prakticky pribudla len základňa vo Zvolene a dokázala usporadúvať preteky asi na najvyššej úrovni u nás. Čiže rozhodne to nie je nedostatok vhodných vodných plôch, ale skôr o "prebytky" nevhodných funkcionárov klubov a zväzu, ktorí vedia zdôvodňovať ale nie pohnúť zadkom /rozumom hýbu dosť/.

BMX-kar

Ja si myslim, ze aj na pocte kaluzi zalezi. Ved na Slovensku nema kazdy moznost jazdit na vode, ked ju nema za domom ako v Madarsku.

macino

Nezáleží na počte kaluží, ale na tréneroch a tréningoch. V Maďarsku je to na oveľa lepšej a kvalitnejšej úrovni, týka sa to aj tréningov a prístupoch jednotlivých členov a samozrejme trénerov. My sme od nich veľmi ďaleko, ale čistiť treba z vrchu, nie zo spodu.

BMX-kar

Máš pravdu, ale chcem podotknúť, že maďarsko nemá takmer žiadne kopce a za každým rohom je nejaká kaluž, kde môže trénovať každý... Takže netreba porovnávať Slovensko s Maďarskom si myslím...

Anonym

ano kanoistika patrí medzi najúspešnejšie olympíske športy, ale dovolím si s tebou nesúhlasiť. nie je potrebné ani tak vybudovať kanál na zemníku ale skôr peniaze investovať do rozvoja kanoistiky. hlavne zväčšenia základne a propagácie nášho športu. lebo by nastala situácia kanál je, ale nemá kto na ňom jazdiť. veď je to žalostné aby bolo registrovaných do 400 pretekárov. napríklad v susednom maďarstku je okolo 5000 registrovaných pretekárov. takže podla mňa týmto smerom by sme sa mali uberať. lebo s väčšou konkurenciu rastie aj kvalita.

Anonym

Tak toto je sila, s relatívne malého športového odvetvia ako je rýchlostná kanoistika je na slovensku nominovaných na OH až 7 športovcov, z toho mi logicky vychádza že rýchlostná kanoistika je po atletike najúspešnejší letný šport v SR. Slovensko nemá ani jednu regulérnu vodu na organizovanie kvalitných medzinárodných pretekov. Nemali by sa politici a kompetentní zobudiť a uvolniť nejaké financie napríklad na vybudovanie zázemia na Zemníku. Takisto výkonnosť pretekárov by išla o 30% hore. Namiesto toho sa peniaze investujú do nezmyslov ako futbal a hokejová hala, ktorých je len v BA minimálne 5.

Späť na zoznam aktualít
Slovenské elektrárne
DAK Kiaba Nováky
MSM GROUP
KINET - internet a televízia
Slovenský pohár 2019
1. KOM
100,0%
1 235,00
2. PIE
70,0%
864,00
3. NOV
68,7%
849,00
4. TAT
41,1%
507,50
5. ŠAM
38,9%
480,50
Tip od vás...
Ak ste narazili na zaujímavý článok alebo informácie, dajte nám o nich vedieť, radi ich spracujeme a následne uverejníme.
Mediálny partner
Slovenská tlačová agentúra