Ivana Kmeťová a Martina Kohlová odpovedali na vaše otázky.

Dňa 20.05.2008 od 11:00 do 11:55 rýchlostne kanoistky Ivana Kmeťova a Martina Kohlová (čerstvé majsterky Európy) na www.pravda.sk odpovedali na všetky vaše otázky.

www.pravda.sk | 20.05.2008 10:40:42

Otázky a odpovede nájdete v priloženom súbore.

Záznam z rozhovoru na pravda.sk s K2W. (140,65 KB)

Diskusia k článku:

J,Danko st.

Apropos, nevšimol som si ani len zmienku o úspechoch našich maratóncov v Týne, hádam si zaslúžia aspoň zopár riadkov. Čo vy na to ?

J.Danko st.

Dobrý deň všetkým vospolok, v prvom rade chcem povedať, ťž som zvažoval, či vôbec má význam napísať pár poznámok k mnohým i kvalitným pripomienkam, žiaľ vo väčšine anonymným. Súhlasím s názormi, ktoré poukazujú na vážnosť situácie najmä v príprave liahne. Pokles stavu a úrovne je badateľný. Pomáhať nemožno tliachaním a urážkami, práca začína u každého z nás a výsledky je potrebné dosahovať v jednotlivých kluboch. Samotný zväz je len výsledkom práce, ktorú dosahujeme my samotní./Ja osobne nie som členom žiadneho klubu/ I zmeny, ktorí tu boli požadované, musia vyplývať z rozhodnutia členskej základne prerokovanej v jednotlivých organizáciach.Pokiaľ vládne určitá nervozita a nespokojnosť, tak táto forma i obsah , ktorý tu prezentujete, len napomáha len ďalšiemu vystupňovaniu agresívneho správania a nie k riešenie načrtnutých problémov. A tie , často až primitívne vyjadrenia na adresu najmä Anďa, svedčia o úbohosti a dovolím si povedať, že nie sú hodné ani len slova. Pokiaľ chcete byť nápomocní rozvoju kanoistiky, príďte na preteky do Zvolena a podporte ich svojou aktívnou účasťou. Lebo inak len kopete hrob i sebe. Pokiaľ to však nie je vaším jediným cieľom. A ja nerád chodím na pohreby. Teším sa na Vás - najbližšie vo ZVOLENE.

Anonym

aha takze minuly tyzden pan Blaho a zvaz a teraz Ando...kto bude buduci tyzden?Aby som sa vedela pripravit...Ach ta zavist...Co to s vami je ludia?

Anonym

toto si robite srandu?teraz sa tu bude rozoberat tyzden Ando?No pekne, to sme daleko dosli.Ked vam tak lezi v zaludku tak ukazte ze ste lepsi!Jedine tak sa dostat na jeho miesto...ale to ste uz mohli za tie roky rochopit, nie?Uz s tym prestante a venujte sa trosku inej problematike, napr.kt.sa tu rozoberala pred tym...?!Nie len ohovarat a pisat silne slova ale co tak konat?...

TomášK

Luboš, keď si taký múdry poraz anďa. potom uvidíme kto je slabý pretekár. každý vie byť frajer z poza počítača. presne takýto ľudia ako ty ničia slovenský šport. lebo vidia iba majstrov sveta a ak nie je majster sveta tak ich odpisujú a sú pre nich nuly. lenže nik nevidí koľko driny je za tým, aj keď nie sú majstri sveta. namiesto toho aby ste ich ohovárali, mohli by ste im radšej palce držať a fandiť im.

Anonym

Ak chcete niečo riešiť, tak verte, že pokiaľ píšete anonymne, tak vás nikto nebude počúvať, nikto vám nebude z kompetentných odpovedať a vaše príspevky budú ignorovať...

Anonym

Vdaka Lubos (nie Lubik) asi sem prestanem pisat lebo takeho primitiva som uz dlho nevidel..... Ale to je zjavne to co si chcel. Aby sa drzala huba a krok. Aby sme vam hore nekafrali do rozbehnutych kseftov a zabehanych diet......

Anonym

to nema uroven co si tu dovolia napisat nejaky dementi o reprezentantoch. Keby mali sami zamakat tak kde nic tu nic ... skoda reci - kanoistika pojde do hovien prave vdaka takejto vacsine - tych zopar kvalitnych ludi je malo na to hejno debilov.

Sa preberte makajte na sebe, alebo zmiznite a neotravujte vzduch a vodu svojimi kecami na internete.

Anodragonym:Grosslingova 45

Andrej Wiebauer:1997-MSJ 1000m 3m,1999-ME 200m 3m,

2000 ME 200m 1m,2004 MS K4 500m 2m, 2005 ME K4 500m 2m kolko ludi by dalo hocico aspon za jednu z nich!! Presadit sa v inej discipline ako v K4 je tazke skusili to aj Richi s Wolfom na k2 500m MS 2004, v K1 sa vedel presadit len Atilla Szabo a Robo Erban,Mato Chorvath a Rasto Kuzel tomu obetovali vsetko a nepodarilo sa im medailu ziskat a boli to super singlisti.Takze debilkovia sa uvedomte koho sa tu snazite urazat reprezentantov ktory nosia medaile z MS ME !!!!

Anonym

Pokial viem Ando ma niekolko placiek doma...... tak akoze nema vysledok?

Anonym

Tulen ty mas aky prehlad o kanoistike? Nehovorim ze dievcata budu mat z OH madailu ale urcite na nu maju. Keby si si pozrel video z 500 m na ME tak by si videl ze do 400m boli na druhom mieste a to isli v maji. Bez extra specializacie na rychlost. Urcite trenovali a aj ladili na ME ale odpisovat ich ...... to sa tu radsej nevyjadruj .... takymito recami kanoistike nepomahas....

Anonym

presne tak, kopec mudrakov co maju blbe reci su presne taky co ked vidia niekoho makat tiez maju blbe reci. Proste to je gro kanoistiky, ludia ktorim sa nechce trenovat, ale sa len motaju v lodeniciach a na vode. A tych zopar makacov, co maju nejaky ten vysledok este budu ohovarat.

Anonym

tak uz vobec nerozumiem preco sa tu rozoberaju vysledky Anda...Pred par dnami sa tu viedla ina diskusia ale asi sa na nu zabudlo.S vysledkami to nemalo nic spolocne.A naozaj mali by ste sa pani zamysliet, preco je Ando v repre?Tak ho porazte!A nebude!Asi ma na to vysledky kedze ho nikto iny neporazi a je v poradi hned za K4.Do toho!!!

tomášK

hanbou slovenskej kanoistiky sú tý čo tu iba osočujú druhých. nech sa pozrú na svoje výsledky a až potom ukazujú na výsledky druhých. bol by som zvedavý že kto z vás čo tu spomína Andreja ho porazí?? za počítačmi veľké reči ale čo na vode???

týmto nepomôžete kanoistike ak budete ohovárať druhých pomôžete jej ak začnete od seba. . . dajte si všetci otázku: Čo som JA spravil pre Slovenskú kanoistiku????

Anonym

A Ando nema trenera? Ak ano, tak preco sa o neho lepsie nestara? Neviem preco od bab kazdy caka na OH medailu, ved su tam velmi silne lode, super bude, ked sa dostanu do A finale.

A n o n y m - s rozumom

a aké výsledky resp.výkonnosť má taký Richard Rizdorfer??? oproti Anďovi??? Anďo má len smolu, že nesedí v posádke, inak je uplne rovnocenný pretekárom z K4. Veď ked tam sedel tak mali tiež medajlu, alebo nie??? A aké on má podmienky na trénovanie a aké má K4??? Veď o neho sa nikto nestará. K4 má všetko a ostatní nič. Hamba tým ktorí to nevidia a nechcú vidieť, tvárite sa že je všetko ako má byť ale kanoistika o dva-tri roky skončí, pokial sa nič nezmení.

Anonym

Hej Ty Ahojchudacikovia a Luboš, ked tak kritizujete Anďa tak prečo nám neukážete ako sa preteká??? hm??? Nikomu nevíjdu vždy všetky preteky, ani Ditmer nevyhral všetky preteky, na kt.štartoval a Anďo je jeden z mála pretekárov, ktorí majú k tomuto športu skutočný vzťah a naozaj makajú. Je škoda, že mu to tento rok nevyšlo ale myslím si, že ako jeden z mála profesionálov, ktorí navštevujú aj "obyčajne" preteky si zasluží absolutórium. Ukazuje nám, že sa dá pretekať aj v maratóne a aj dvojkiláku aj keď je vinikajúci šprintér čo dokázal aj v Račiaciach na 500vke a 2OOvke. Anďo drž sa!!! A nenehaj sa z nechutiť chudákmi. A vy ostatní sa dajte dokopy a začnite robiť niečo produktívne a nie tu si riešiť komplexy na iných. Szia maffia =))

Piešťany

Fotky z regaty a z vypustenej Sĺňavy najdete na www.k2.sk

Anonym

hambou reprezentacie je reprezentacia -

Anonym

fotky z regaty budu????:)

Anonym

a je po búrke v pohári, alebo len prestávka je spôsobená regatou a tam to riešia? Keď áno, tak poprosím vecne a najmä o zásadných veciach. Držím palce našim a nech nie je cítiť nevraživosť ale súperenie v tom dobrom slova zmysle.

Anonym

Akoze ty co sa vyjedrujes k Fildovi musis byt dobre zavistlivy clovek.... vsak to sa neda citat. Mas nejake komplexi???? No a co ze je uspesny. Tak zacni aj ty so sebou nieco robit.... a netvrd mi, ze k tomu aby bol z trenera dobry trener, musis najpr sto rokov trenovat deti.... z tych deti sa nenaucis co potrebuje profesional senior. Chod si vyliecit svoju menejcennost niekam na ine web stranky.

Anonym

myslím si, že venovať tento čas o debate , ktorá nie je prioritným problémom niekomu vyhovuje. Fildo je aspoň tréner na rozdiel od napr. Blaha, Petrisku a spol. Problém leží predsa inde a to tu už bolo povedané. Tak keď to má mať úroveň a správny smer prehoďte "výhybku" .Sprehľadnenie e zmena vedúca k efektivite je ten problém, a je na nás ako sa s tým popasujeme., resp. nepopasujeme a zalezieme do kukly. Tí, ktorí rozhodujú a sú zodpovedbí za súčasný stav predsa netrénujú. Venujme sa im, a najlepšie si to vydiskutovať zoči voči a netváriť sa že ja nič ja muzikant. I v predsedníctve sú slušní ľudia, no nemajú sily na zmenu, takým treba pomôcť.

anonym

Vies mi ale potom napisat konkretne mena trenerov (vynimajuc K4), ktori maju medzinárodné úspechy so svojimi zverencami v seniorskej kategorii? Ja viem, ze cely proces sa nezacina u seniorov, viem, ze je to mravcia praca inych trenerov, ale preco to nie je dotiahnute do konca? Zverencov im zoberu? Alebo su treneri prestarnuti a nevladzu sa starat o niekoho, ked je vykonnostne vyssie ako ostatni? Alebo sa im "zhora" hadzu polena pod nohy?

Je len dobrym bodom pre Petrlu to, ak sa radi, pre, ako vravis, svoje male skusenosti s inymi trenermi. Mohol by sa na to vykaslat a chodit si na vyletiky http://canoe.sk/preview.php?show=image&id=c4ae5b8fe9132264d219b373b06e43e8&dir=

...žiaden nie je zato tak vhodne motivovaný, nie ja nepreháňam, že ma výsledky neznamená správne zaradenie. To je môj názor, alebo i ty by si prijal funkciu bez predchádzajúcich skúseností a výsledkov, alebo to vnímaš ako schopnosť riadiť hocičo a hocikoho, veď ani ministri nie sú menovaní do funkcií podľa schopností lež podľa politických dohôd. A tá fildova sa tomu podobá, každý "počiatek" je iný...

Anodragonym

Ako moze niekto spochybnit Fildovu pracu ked odvtedy co baby zobral sa len zlepsuju.

MS Zahreb 2005 K2 500m 4m B finale

K2 200m 5m

MS Szeged 2006 K2 500m 4m B finale

K2 200m 5m

MS Duisburg 2007 K2 200m 4m

K2 200m 2m

ME Milano 2008 K2 500m 4m

K2 200m 1m

Anonym

LUDIA, tak uz do toho kopnime!!!Kde a kedy?Najlepsie na nejakych pretekoch a nehambit sa prist a povedat.Len dufam ze si tu nepisu 2-ja ludia a to je vsetko.

Anonym

Ani ja som nemal na mysli riešiť problematiku úspešných a dobrých trénerov, len som poukázal na nie vhodné praktiky a lobizmus určitých skupín a priam katastrofálny stav práce s mládežou. Súhlasím s neodkladným riešením problémov zväzu, osobne si myslím že takí ako Bergendi nemajú prečo zvažovať predčasný odchod, práve naopak. Je potrebné diferencovať a nevylievať s vodou i bábä.

Anonym

Filda netreba rozoberat.Vsade v kazdom sporte, teda vo vacsine sa nejak zacina(s amaterskymi trenermi a v amaterskom kruhu) a potom ked sa ukaze vysledok mozno i talent tak sa zacinaju angazovat iny ludia a trebars aj repre.Ide o to ze kanoistika by mala mat lepsie moznosti pre tych ktory maju zaujem trenovat, a potom kto vie mozno budu raz repre.Kazdy trener neni pre mladez, je tam iny pristup, tak ako u seniorov.Ty zvladaju vacsie natlaky a treningovu zataz nez mladez.Nie je cielom hned z mladeho cloveka dostat najviac a po roku dvoch skonci sam od vycerpania.Myslim si ze ide o trenerov ktory vedia aka je sytuacia, takze aj oni by sa mali vyjadrit priamo na zvaze.Ano aj ty ktory nesuhlasia s touto sytuaciou.Jednoducho sme ludia a ked sa nikto neozve tak nic s toho nebude a vsetko ostane pri starom.Takze o par rokov budu jazdit stale ty isty a raz sa vsetko skonci.Najuspesnejsi sport SR jednoducho zmyzne.Treba zacat otvorene vyjadrovat nazori a komunikovat zo zvazom ak sa nic nezmeni tak poziadat o zmenu.Ale taky ludia ako p.Bergendi ci trener Fildo by mali ostat pri funkciach ak nie ich funkciu posunut vyzsie.Su to mlady ludia kt.su momentalne len pod natlakom zauzivanych praktik.Asi je tu len vela veci zauzivanych a uz zastaralych, mozno je cas renovovat?!Ale nemyslim tym len pisat si na nete...to je na nic.Len za to ze sa p.Blaho zase sekol v interviu a po par dnoch si nikto ani nespomenie o com sme tu diskutovali.Je cas stretnut sa a v sportovej nalade si povymienat nazori a vymysliet co dalej.Urcite to nebude rychla zmena ale nejako treba zacat.

Anonym

žiaden nie je zato tak vhodne motivovaný, nie ja nepreháňam, že ma výsledky neznamená správne zaradenie. To je môj názor, alebo i ty by si prijal funkciu bez predchádzajúcich skúseností a výsledkov, alebo to vnímaš ako schopnosť riadiť hocičo a hocikoho, veď ani ministri nie sú menovaní do funkcií podľa schopností lež podľa politických dohôd. A tá fildova sa tomu podobá, každý "počiatek" je iný. A k tomu tvrdeniu že žiaden by sa toľko nevenoval, preboha veď zato je tréner a pritom môže sa aktívne venovať svojmu pádlovaniu, pamätám si keď pri príprave tréningových plánov obchádzal prakticky všetkých schopnejších trénerov aby sa niečo naučil. Prepáč, ale v tej funkcii musí byť nielen erudovaný ale i praxou ostrieľaný človek.

Anonym

Myslim, ze to s tym Fildom uz prehnate..... Zacali ste uplne o niecom inom. Miesto toho aby ste pochvalili trenera ked mu k2 jazdi dobre tak tu trepete o zasluhach.... Ziadny trener by nemal tolko casu sa babam venovat ako on. A asi to robi dobre ked sa im dari, nie???

Anonym

Kto trenoval tie baby predtym? A ako sa k nim dostal Petrla? Su dosahovane vysledky alebo forma jeho zverencov zle? Nevenuje sa im dostatocne? Bol im iba prideleny alebo mali pretekari moznost vyberu? Alebo su K2 a Marian rovnako nespokojni ako ty, s vyberom tohto trenera?

Myslim, ze vysledky ukazuju, ze je to v poriadku.

Jedine co mi tu trosku nehra, je, ze repre trener nepodrzal vypravu a zahmlieva jednu spravu druhou. Nejako som nikde necitala po ME vyjadrenie repre trenera k ucasti a vysledku Erbanovej, napriek tomu, ze pred ME obhajoval jej nominaciu v mediach obsiahlou spravou o cinnosti jej stitnej zlazy a ocakavanom vybicovani sa k vrcholnym vykonom. Nakoniec, kazdy si to moze precitat napriklad v netovom vydani dennika SME.

Myslim, ze skostnatele vedenie SZRK, zmensujuca sa clenska zakladna a nedostatocna praca s detmi je vazna vec, ale o to tu na zaciatku snad neslo. Aj tak to nevyriesite na nete, lebo mam pocit, ze kazdy sa boji nieco povedat, pretoze je to v podstate kazdemu jedno a staraju sa o to, len ked si po nejakom vyznamnom preteku repre trener pusti "hubu na spacir". Potom to utichne a ak sa nejaky jednotlivec zacne o nieco snazit, utopi sa.

Anonym

No keď si mysliš aj ty, že najlepšie si sadnúť k prestretému stolu, tak choď do reštaurácie. :-)) Ale teraz vážne, Petrla dostal do vienka hotový materiál, dovtedy netrénoval nikoho, myslíš si ze je to ten správny vstup ? Veď tie deti treba vypiplať, naučiť sa s nimi celú abecedu, prekonať strasti "malého" trénera. Keď dokáže svoje kvality, tak potom nech je trebárs i nástupca Sóosa. Lenže je rozdiel medzi modelovaním mládeže a obrusovaním "hotových" pretekárov.

Anonym

Preco ma Petrla dostat deti v slavii? Neslape im to s K2?

Anonym

Ajhľa, žeby sa vykľulo šidlo z vreca? Nie, na rade nie sú tréneri ale funkcionári. Pod pojmom tréneri vnímam napr. Tibora Sóosa a nie Blaha. A Petrla nech v prvom rade dostane do rúk pár detí v Slávii, až keď presvedčí o svojom ume a schopnostiach môže sa prihlásiť do kokurzu. V podstate každý z reprezentantov je odkázaný sám na seba alebo svoj materský klub.

Anonym

Myslím že horšie už nemôže byť, a Boris o svoju stoličku sa báť nemusíš. Pozri, sú tu evidentne kluby kde to šlape, myslíš, že nebudú mať záujem podporiť dobro? I keď cesta je tŕnistá.

BMX-kar

Skôr než vyhodíte staré vedenie, zožente nové... Kto má záujem robiť generálneho sekretára SZRK?

Veď aj keď je nejaký konkurz na repre trénera, tak nie je toho kto by to robil...

Anonym

Plne s tebou súhlasím, a myslím si že výmena vedenia by mohla spadať do obdobia po pekingskej olympiáde. Zvolať mimoriadny zjazd a poďakovať sa im by pomohlo tuším všetkým.

Anonym

Hmm, keď sa na to všetko pozerám, tak mi z toho vychádza že je čas na zmenu. Od súčasného vedenia však ústretovosť a sebarefleksiu očakávať nemôžme. Je potrebné vypracovať analýzu stavu za súčinnosti celej kanoistickej obce, resp. zvolený odborníkov. A samotnú realizáciu je možné zveriť jedine novému vedeniu, toto súčasné má už svoje schopnosti vyčerpané. Dajme šancu budúcnosti už dnes, nečakajme na krach. A na čo nesmieme zabúdať, poučme sa z chýb minulých, neopakujme ich. Nebojme sa pracovať pod drobnohľadom a všetky zásadné informácie zverejňujme, webová stránka je na to ako stvorená.

Anonym

Sám vidíš, že nie je to len o peniazoch, ale najmä o schopnosti riadiť, slušnosti, úcte k dosiahnutým výsledkom, morálnych hodnotách, ale to nie je vôbec cítiť zo strany zväzu. Vidíme plytvanie prostriedkov na dresy resp. oblečenie a zároveň nevieme zorganizovať účasť všetkych klubov v regulárnom prostredí aspoň raz za čas /napr. Račice/. Nepodporíme kluby /tam kde je na to možnosť-Piešťany, Komárno, Zvolen/ organizovaním tréningových táborov. Veď my získané zdroje jednoducho nedokážeme otočiť vo svojom prostredí tak, aby sme si ich čo najefektívnejšie "otáčali" medzi sebou. Je nezodpovedné ich míňať a tváriť sa, že inak to nejde.

BMX-kar

Máš pravdu, keby naša špička prišla odovzdávať ceny, hneď je tam viac divákov a aj nových nádejí. No a trénerov mládeže naozaj ubúda a je problém, kto bude ďalej trénovať našu mlaď. Treba to riešiť...

Anonym

Tak ako potom chce zväz podporiť víťazov jednotlivých kategórií, načo oddiely bojujú o zaradenia svojho preteku do kalendára Slovenského pohára, keď nakoniec tí, ktorí si ho najviac zaslúžia, nedostanú ani stisk ruky od osobnosti slovenskej kanoistiky. ktorá by prípadné ocenenia mohla odovzdávať. Nie je veľmi nezdvorilé voči tomu torzu, ktoré o túto poctu bojuje, keď sa nedočká slušnosti? Nedá sa takéto ocenenie prípadne i spojiť s vyhodnotením kanoistu roka, veď tá nastupujúca mlaď nemá pomaly šancu stretnúť našich reprezentantov na pretekoch, tak nech im aspoň tieto naše špičky odovzdajú ceny a pritiahnu viac k tomuto krásnemu športu. Cením si i predchádzajúce príspevky viacerých anonymov, pretože stav našej kanoistiky je zúfalý. Zamysleli sa niekde na zväze nad problematikou trénerov mládeže? V akých podmienkach pracujú, ako sú ohodnotení a kedy dostávajú tú svoju almužnu? Kto nastúpi na miesta nestorov? To si stále myslíte že nadšenie p. Matochu, Nikolova, Hagaru, Halmu a ďalších donekonečna nahradí systémovú prácu organizovanú z riadiacich orgánov. Kto nastúpi na ich miesta neviem, pretože oni a im podobní tvoria úspechy, ktorými sa potom prezentujú / často i nevhodne/ tzv. reprezentační tréneri. Ozaj nechcete si vymeniť pozície?

BMX-kar

No pokiaľ viem tak kluby dostávajú za výsledky v SP peniaze a na konci roka býva vyhodnotená anketa kanoista roka, aj keď máte pravdu, je to anketa a nie vyhodnotenie SP jednotlivcov...

Anonym

Na otázku BMX-kára čo zlepšiť a ako, sa dá popísať veľmi veľa. Na začiatok mám len jednu pripomienku ale riešenie resp. odpoveď musí dať jedine zväz. Niekto tu už spomínal hodnotenie klubov resp. ich podporu zo zdrojov zväzu, čiže spoločných prostriedkov a nie len pre vyvolených. Vie mi niekto vysvetliť, čo doteraz bránilo okrem oficiálneho zverejnenia výsledkov SP na stránke zväzu, odovzdať víťazom jednotlivých kategórii primeraný diplom resp "pohár"?Nie je to záležitosť zväzu, ktorý ho organizuje resp. vyhlasuje ?. Darmo mi napíše niekto, že v tomto ročníku nastane zmena. To mi pripadá veľmi úbohé, chcete rozvoj základne ale to na čo majú víťazi jednotlivých kategórií slovenského pohára prirodzený nárok, t.j. diplom resp. iné adekvátne aspoň morálne ocenenie, doteraz nedostali. Je problém spraviť oficiálne odovzdanie "cien"?, nemusí to byť bombastické, ale rozhodne na patričnej úrovni. To sú možno len zlomky toho čo má náš zväz na starosti a nejak mu to nedošlo. Takže skús na to dať odpoveď i s konkrétnymi za to zodpovednými funkcionármi.

Anonym

no to je dobry postreh, ze momentalne jedny z najlepsich pretekarov nie su clenmi svojho domovskeho klubu kde rastli, ale su niekde inde. Ale ved to je tak od nepamati, ze vo Vinohradoch vyrastie pretekar a ked zacne davat vysledky tak ho "ukradnu" prec. A v lodenici kde sa to liahne nie je ani posilka ani slusna sprcha ... je to len hangar pre lode a nevykurovana satna. Smutne. Obdivujem Nika, ze sa mu vobec chce s takou perspektivou trapit s deckami a vyrabat pretekarov pre ine kluby.

Anonym

tých príkladov, ako začať je chvalabohu viacero, ale ako to udržať už menej. Pozrite sa, veľmi dobrý nástup mali pred rokmi zvolenčania, pred ca 10 rokmi takisto komárňančania, dlhodobo i vďaka DAK KIABA nováčania. Veľmi sympaticky pracujú v Šamoríne, v podstate takýto nástup sa nezaobíde bez kvalitnej práce v samotných kluboch /a samozrejme i peniazoch, ktoré však majú mať jasné pravidlá čerpania/. Dnes však vidno že základňa vo viacerých kluboch nemá ani tie podmienky, ktoré boli pred pár rokmi. Chýba profesionálny prístup v oddieloch - pretože rodič amatér môže pomôcť ale i veľmi poškodiť - týka sa to najmä zasahovania do klubového chodu, čomu však treba predchádzať. Takto nejak "dopadli i v Komárne, Zvolene a mohli by sme pokračovať vo výpočte cez Šalu, Vinohrady, Slávia UK, Tatran - treba ešte i ďalej? Apropos Slávia UK je klub vhodný obzvlášť povšimnutia - má vo svojich radoch asi najväčší počet neomylných, počnúc Haviarom, cez Petrisku i Filda. Ako je možné doviesť vlastný klub do takej situácie, keď nebyť p. Matochu, tak nemá kto sa starať o liaheň. A to nie je vizitka našich predstaviteľov hnutia? Vyberať hrozienka - takých je však i v iných oddieloch. Pozrite sa však najprv doma v kluboch a potom nebude žiaden problém s bafuňármi. Ved si ich sami pestujeme na tých miestach, a čo sa týka múdreho postrehu, že každý by vedel rozdeľovať - to s tebou súhlasím, no rozhodne je dôležitejšie prideľovať napr. podľa bodovania v SP, umiestnenia na jednotlivých majstrovstvách podstatne väčší diel rozpočtu než doteraz. Lebo nie hore sa vytvára základňa, tú treba podporiiť a snažiť sa o zachovanie klubovej príslušnosti s cieľom budovať na tradícii a vernosti, a nie na nezmysluplných prestupoch, v ktorých si preťahujeme každého len trošku schopného pretekára.

Prečo nedť peniaze tým klubom, ktoré sa zasluhujú pravidelne o prísun mlade, prečo napr. M. Ostrčil je v Slávii UK, hoci tam nemá ani lod, podobne i Nina. Chápem to len ako podmienku podpory NŠC - ktorú ovládli najmä ľudia zo Slávie. Tieto praktiky sú rozhodne nie v súlade so záujmami väčšiny, to a nielen toto robí a rodí zlú krv, čo však niektorým vôbec nevadí. Ba práve spája niektorých do nerozlučných zväzkov, hoci navonok sú nezmieriteľný súperi, ale jeden druhého podporujú.

BMX-kar

Máte pravdu. Chce to stretko, ale ako tak pozerám do kalendára... hmm... možno na nejakých pretekoch...

Možno by aj Nováčania sa mohli vyjadriť ako vlastne začali...

Anonym

System "ukaz mi tvoj rozpocet a ja to prehodnotim a lepsie prerozdelim" je totalna blbost. Ved predpokladajme ze zvaz investuje do veci podla neakych priorit. Ako to citam tak je to o peniazoch. "daj mi daj mi" to vie kazdy povedat. Mali by sme zacat od ludi a procesov - tam sa to vsetko zacina. Preco Novaky dokazu fungovat? Lebo maju ludi a procesy, ktore im funguju. Peniaze im prisli az na zaklade vysledkov. Cim zase nechcem povedat za predsednictvo a nasi "bafunari" su svaty. Sam nemam dobru mienku na vela znich!!!!!

Anonym

Celkom dobry napad,len kto ho zrealizuje?!Pochybujem ze by nam pan Bergendy alebo pan Haviar ci ktokolvek zavrel pred nosom dvere keby sme prisli so zaujmavym napadom alebo planom na zlepsenie sytuacie.

Anonym

mozno tu len mudrujeme ale tak to zacina!!!aspon si niekto mozno uvedomi ze to tu neni ok, tak uz nekritizuj za to ze sa tu rozbehla tato diskusia.Najlepsie by bolo dohodnut sa na nejakom stretnuti, kde by sa stretli ludia ktorym stale zalezi na slov.kanoistike.Urcite sa vsetci pozname, len vystupujeme pod anonym, takze by v tom taky problem nebol.Mali by sme si zistit rozpocet kt.dostava zvaz od SR a od OH...a dalsich sponzorov.Co je pre repre nech ostane ale ostatne...dalej by sme mali kontaktovat trenerov a usporiadat diskusne stretnutie, kde by sa kazdy mohol vyjadrit ,co potrebuje pripadne navrhuje...Urcite viac hlav viac vie.Nemyslim si teraz hned nieco riesit, zijeme predsa v demokracii tak podme otvorene diskutovat.Netvrdim ze ma dojst k zmene v zvaze ale mali by sa stanovit urcite pravidla ktore bude KAZDY respektovat!Ako o nominacii na jednotlive podujatia tak aj o rozdelovani rozpoctu...

BMX-kar

Mno a kde tie peniaze zoberie SZRK?

Asi by mal viac prezentovať výsledky a hľadať sponzorov, to by šlo... Čo ďalšie navrhujete?

Anonym

bmx-kar -- neviem co presne chces pocut, ale zober si napr. Bratislavu, mas tu jedinu poriadnu posilovnu a padlovaci bazen v SKP ostane lodenice su na tom rovnako uz mnoho rokov ... stare naradie ubohe priestory kde sa da samozrejme nejaka ta zimna priprava odviest, ale je to na urovni ako pred 15 - 20 rokmi a tak vyzeraju aj vysledky. Ako chces presvedcit mladez, aby makala ked im ukazes rozdrbane naradie - je to predsa obraz toho ako zalezi funkciaonarom na podmienkach. Ano trenovat sa da vsade samozrejme, ale potom preco tam netrenuju aj reprezentanti ked je to take fajn. aspon by moralne podporili a ukazali mladym, ze to ide aj v tvrdych podmienkach. Ale ono je to presne naopak, tym ze idu trenovat prec iba este viacej poukazu na to, ze v tom prostredi nenatrenujes. Tak ako to ma bavit mladych, ked vidia, ze ty na ktorich by sa mali dotahovat natrenuju v 10x lepsich podmienkach? Ako je mozne, ze sa roky nenajdu peniaze na zlepsenie zazemia v lodeniciach. Dorastenec ked chce poriadnu lod musia mu ju kupit rodiacia, tak isto padlo - ok to by sa dalo este pochopit, ale.. ked chce cvicit v poriadnej posilke musi si ju zaplatit niekde u sukromnika, a na preteky sa najlepsie dostane svojpomocne. Co konkretne mu poskytne vlastne oddiel ? Takze jedina moznost ako nieco dokazat je ist do Trencina, kde tie podmienky povedzme su ? To je potom tazko zlakat na takuto perspektivu mladez.

BMX-kar

Ahojte... Opäť tie príspevky sú také ako na každom fóre...

1. Všetci sa sťažujú a chcú NIEČO zmeniť.

2. Ja sa spýtam AKO to chcete zmeniť.

3. Začnú ma urážať, nadávať do funkcionárov a že mi ide len o prachy.

No to je normálny postup na každom fóre :-)

Ja nevravím že všetko je okaj, ale sú tu len ľudia čo mudrujú a neprišli so žiadnym konkrétnym nápadom... Napíšte už niekto konkrétne čo treba spraviť na to aby sa kanoistika zlepšila.

Skúste popritom nenadávať mi do funkcionárov a nehovoriť, že všetci idú len po prachoch.

Takže otázka: ČO BY STE KONKRÉTNE SPRAVILI PRE TO ABY KANOISTIKA NAPREDOVALA K LEPŠIEMU?

Anonym

No vidím, že ozaj to nie je niekde v poriadku. Ty a tebe podobní sú rozhodne spokojní a nevidia, ýe je tu doba, keď pomaly nebudú mať koho voziť a obskakovať. Veď asi vám už viac netreba. Podľa teba asi je všetko v najlepšom poriadku a tak nie je potrebné si otvárať oči. Rozdelíte si ešte nejaké tie funkcie, veď úspechy sú evidentné a možno vám ešte padne do lona nejaký ten plod nadšencov.A zas máte dôvod sa zakukliť. Medaily sú opäť v dohľade - trošku zaryžujeme, nie? Máme predsa dostatočný počet klubov, tie sa predsa majú starať o vaše dobro. Zaradil si totiž k tým, ktorí sú asi hluchí a slepí - ty plníš len funkciu akéhosi agentíka-provokatéra. Skúste si svoju teóriu na výchove mladých od piky, doveďte ich na stupne víťazov a odovzdajte nenahraditeľným funkcionárom. Predokladám, že táto cesta je pre teba a tebe blízkych neprijateľná, ale touto cesto denne kráča stále sa zmenšujúca obec rýchlostných kanoistov. Vieš čo, spojme našu a českú súťaž, prípadne i maďarskú. To je nápad - aspoň máš o čom rozmýšľať. Ja už nemám k tomu čo dodať, radšej sa budem venovať príprave vašej jasnej budúcnosti. Alebo si možno kúpim BMX-ku, :-))

Anonym

Hej BMX-kar, tebe je asi najlepsie.Trenujes alebo si funkcionar?Nic ti zrejme nechyba a vsetko je v poriadku alebo si selffish a myslis len na seba a okolo seba sa ani nepozries?Nic v zlom ale otvor trosku oci.

BMX-kar

Čiže čo treba konkrétne spraviť aby bolo lepšie? Zatiaľ som nepočul žiadne nápady, len sa tu všetci sťažujete ako je zle...

Anonym

Milý BMX-kár, myslím si že každý triezvo uvažujúci vie že to nie je vôbec jednoduché. Problém spočíva však v priepastnej diferenciácii našej špičky od bežného každodenného života v oddieloch. Profesionálne podmienky napr. K4 si vyžadujú podporu a verím že je na primeranej úrovni - výsledky tomu i nasvedčujú. Iná situácia je však vo "zvyšku" našej základni. To je základom poklesu úrovne a počtu členskej základne. Nie je to len výsledok celospoločenského diania u nás, ale najmä slepota orgánov zväzu a už pomaly apatia odielových nadšencov. Ako a kto rozdeľuje a následne čerpá rozpočet. Nie sú to vzhľadom na pomerne obmedzené zdroje, veľa razy veľkoryso a chybne určované smery použitia? Kto zo špičky "vracia" tento vklad naspäť, napr. i svojou účasťou na slovenských podujatiach. Ako zhodnocuje zväz marketingovo úspechy na svetových podujatach a kam sa dostanú prípadné príjmy. Do oddielov, ktoré sú budúcnosťou, rozhodne takáto podpora neplynie. Alebo vieš o nejakej? Tých zopár lodí je slabou náplasťou a iba zalepením úst nespokojných. Alebo ty si myslíš, že lepšie to byť už nemôže a názory, ktoré tu odzneli sú len púhym rozmarom. Mal by si sa dostať čo najskôr na zem a nedávať zmysluplné rady. Výsledky hovoria sami za seba ...

BMX-kar

Ja držím Blahovi a pretekárom palce! Môžeme byť radi že je ako je. Ak chce niekto niečo meniť, nech príde s nejakým konkrétnym nápadom na SZRK, potom zistí že veci nie sú až také jednoduché ako vyzerajú...

Anonym

Vyborne tieto komentare. Nemam nijako chut obhajovat pracu p. Blaha, ale trosku korektnosti by nezaskodilo. Aj mozno zasluhou tohto pana "vybavim vsetko" je kanoistika jednym zo sportov, ktory na Slovensku ako tak preziva... A neviem kto by sa mal komplexne vyjadrovat k lodiam, ktore na danych pretekoch startuju. Mozno p. Haviar ako predseda Federacie. Juuuuj, tak to ja radsej vypnem TV.

No a o lobizme a vybere pretekarov by sa tiez dalo obsirne filozofovat. Pravdou je, ze tomu komu sa poskytnu nadstandardne podmienky a moznost startovat na svetovych podujatiach aj ked este nedosahuje vysledky porovnatelne so svetovou spickou (ze dievcata z K2- r. 2001, 2002,...) vysledky sa dostavia. Takze tu nikoho zbytocne neglorifikujme, resp. neudupavajme,prosiiiiim.

BMX-kar

Rady typu "a nieco s tym urobili" su super :-)

Anonym

Najlepsie boli Blahove vyjadrenia vcera v TA3. Nezabudol vyzdvihnut K4 zdzubal Mariana a o Marcelke sa radsej nevyjadril ale v zasade bol jej vykon OK. Samozrejme prizvukoval ze baby vyhrali neolympijsku trat 200 m. Ale pochvalil K4 za skvely vykon na 500vke. Ten chalan si sere do ust a zjavne je zaujaty voci niektorym pretekarom.

Zda sa ze tu riesime 2 veci. Blaha a jeho vyjadrenia na margo niektorych pretekarov a potom reorganizaciu vedenia zvazu.........

Anonym

...nic sa reorganizovat nebude.Klubovim trenerom ktori su zrejme spokojny so sytuaciou sa do nicoho hrnut nechce, takze s toho nic nebude.Ved oni by mali prvy hladat nove moznosti ako zlepsit existenciu klubov a treningi, motivaciu mladeze...Ale to by chcelo nadviazat na zvaz ako tu bolo povedane, Bohuzial naozaj treba dat dohromady funkcionarov a trenerov klubov aby sa dohodli a nieco s tym urobili, alebo aspon sa pokusili, aby bolo jasne, ze nieco tu neni v poriadku.Za chvilu v kanoistike bude len repre a nikto iny,...ale kto ich potom nahradi?Malo ludi si vsima ze sytuacia sa meni, pretekarov stale ubuda.Treba motyvovat a nie DEnotyvovat mladez!!!

Anonym

V zásade s tebou súhlasím, je vsšak otázne či nebude potrebné najprv "zerorganizovať" kluby a nadväzne na to si zvoliť predsedníctvo, ktoré bude ochotné počúvať názory širšej základne.

Anonym

Moj navrh je aby vsetci co mame zaujem aby sa nieco dialo isli za zastupcami oddielov a povedali aky mame na to nazor a ti by to mali tlmocit na predsednictve. Inak tu len plytvame casom a vylievame si srdiecka. Nikde inde ako na zvaze sa to riesit neda.

Anonym

Súhlasím s tvojím názorom, že Blaho väčšinu času obetuje príprave K4 a že asi nie je reálne mať plnohodnotného človeka vo funkcii repretrénera. Inak by sme poreli individuálnu prípravu v kluboch a postavili všetko na spoločnej a unifikovanej príprave. Potom však pomenujme veci správnymi výrazmi a bez prikrášľovania. Rovnaký stav bol resp. i je v juniorke, kde najmä Petriska sa hrdil titulom šéftrénera repre , no v skutočnosti len mládež vytrvalo vozil na veľa razy nezmyselné sústredenia. Výsledkom bol znechutenie a odpor k príprave, veľavravne to múže dokumentovať i počet tých čo zanechali tento šport v 18-ich rokoch, hoci boli niekoškonásobní a úspešní juniorskí reprezentanti. Lenže sme z nich nevychovali poriadnych športovcov, ktorí by pokračovali v dospelosti v tomto športe. Načo potom taká mládežnícka reprezentácia, čo pohlcuje svoj produkt a nedodá žiaden výstup dospelým. Nie je to na zamyslenie a zaplakanie, komu slúži takáto forma prípravy nastupujúcej mladi. Asi len momentálnym "úspechom" bez ďalšej perspektívy rastu a posilnenia dospelej "základne". Pozrite si štartové listiny napr. z posledných pretekov v Piešťanoch. Priam zúfalo vyznieval pohľad na mnohé z nich - štart zrušený z dôvodu, že sa NIKTO neprihlásil. Takáto je asi naša cesta po ktorej vedieme to malé "stádo" pretekárov na konečnú. Nepredĺžime túto trasu ešte o pár zastávok?

Anonym

Treba jasne povedat co chceme. Palo Blaho ma urcite kopec zasluh co mu nikto nemozete odopriet. Prikladne sa stara o K4. Vybavuje im co sa da. Je schopny aj 3 x za den ist do Polska aby skontroloval novu K4. Je snimi skoro kazdy den. Je snimi na treningoch - "myslim tym vsetky treningy co im pise trener Soos." Mne z toho vychadza ze je to "vybavovac a merac casov" pre K4. Nech sa im teda venuje ale toto nieje funkcia Reprezentacneho trenera. Mne islo hlavne o tie jeho nezmyselne vyroky k vykonom pretekarov. Uplne zbytocne. Mimochodom, osobne nepoznam cloveka, ktory by mohol robit plnohodnotne reprezentacneho trenera. Funkciu, ktora obnasa: komunikacne a manazerske schopnosti, dokonaly prehlad o vsetkych reprezentantoch a ich moznych nastupcoch, vedomosti o najnovsych treningovych a matrialovych trendoch, lekarska a doplnkova podpora, atd atd......

Anonym

navrhujem aby sa pan Blaho vyjadril k donominacii sl.Erbanovej na ME.Jej posledny uspech je z pred 4 rokov!Preco stale patri k spicke ked uz vlastne spickov nie je a ani sa nenominovala na kvalifikaci v Raciciach.Ci tu sa kvalifikuje nejak inak?Asi podla sympatii...tak to sme dopadlovali daleko.uz sa len nechajme splavit dolu vodou my vodaci co sme stale ticho.

Anonym

Zdravim.Mozno by mala Marcela uz rozmyslat o rodine...nie?Treneri by sa mohli zacat zaoberat aj mlad.dievcatami, nech maju motivaciu a nie hned po dorastie koncia.Ako to bolo aj v pripadoch dost slubnych kajakarok.Inak Marian, hadam si stoho nic nerobis, taketo nieco Ta nemoze rozhodit.Mozno by mal byt pan Blaho len trenrom K4 alebo stale "najlepsej"Erbanovej.Nic proti ale asi by malo dojst k zmene repre trenera.Uz len koli jeho vyrokom.Neni to prvy raz co mal nevhodny komentar.Co on vlastne robi?Len dohaduje sustredka a vybera repre, alebo co?Vie vlastne nieco o kanoistike alebo je "tislovy mluvci"?Ako repre trener by mal vediet o forme kazdeho pretekara a podporit a nie snazit sa psychicky ho potopit.Co to je? Inak baby gratulujem!!!A Marian tvoj cas este len pride na OH!!!Drzim palce!!!

Späť na zoznam aktualít
Slovenský pohár 2023
1. KOM
100,0%
1 266,50
2. UKB
76,6%
970,50
3. PIE
65,4%
828,00
4. NOV
60,6%
767,00
5. ŠAM
51,0%
645,50
Nedávne a najbližšie podujatia
I. KP seniori + testovanie juniori a kadeti
27.04.2024 | Bratislava, Zemník
M-SR dlhé trate
04.05.2024 | Piešťany, Váh-Slňava
Jungov memoriál
11.05.2024 | Štúrovo, Lodenica pod mostom Márie Valérie
Rudno Cup, 9. ročník
18.05.2024 | Nitrianske Rudno, Priehrada
Medzinárodná regata juniorov/U23
24.05.2024 | Bratislava, Zemník
Tip od vás...
Ak ste narazili na zaujímavý článok alebo informácie, dajte nám o nich vedieť, radi ich spracujeme a následne uverejníme.